… iarna – cu toții știm că există în România o problemă reală a îngrășatului de sărbători…  Din punct de vedere statistic, românul câștigă în medie  3-5 kg în această perioadă. Nici măcar persoanele care doresc o creștere în greutate nu ar trebui să fie încântate, întru-cât majoritatea acestei greutăți excesive este constituită de țesut adipos (grăsime).

Înainte de a a explica metodele de prevenţie haideţi să înțelegem fenomenul:
În primă instanță, în timpul anotimpului rece, tendința noastră este să stăm în casă la căldură și să ne mișcăm cât mai puțin. Este felul organismului de a se apăra! Dar acest lucru înseamnă și o ardere calorică încetinită, precum și o depunere excesivă de grăsime.

De asemeni, pe timpul iernii, folosim multe haine pentru a păstra temperatura corpului… hainele au tendința de a ne acoperi „problemele” și astfel le plasăm în plan secundar în ideea: nu se văd deci nu există.

Iarna vine însoțită și de anumite aspecte fiziologice. De mii de ani, când temperaturile scad, organismul intră într-un mod de supraviețuire, înscris în ADN, un efect fiind creșterea poftei de mancare. Pentru a păstra temperatura corpului optimă, corpul are necesitatea de a arde mai multe calorii… prin urmare creierul ne transmite dorința de nutrienți mai frecvent.

Și bineințeles aspectul social: Să fim cinstiți, când vine iarna , orice întâlnire socială are în prim plan mâncarea. Petrecerile de Crăciun de la firmă, întâlnirile cu prietenii, mesele în familie, toate se învârt în jurul mâncării și există numeroase alegeri nesănătoase și ineficiente metabolic pe care le poți face. Unele persoane se simt obligate să mănânce și să bea ca să se integreze în atmosfera petrecerii. Există anumite contexte când a nu mânca poate fi considerat o lipsă de respect.

Cum prevenim îngrășarea de sărbători și surplusul de țesut adipos in perioada de iarna ?

1. Controlul
Putem combate asta prin folosirea unui jurnal alimentar în care să notăm exact tot ce mâncăm și cât. Astfel vom avea un control eficient al porțiilor.

2. Moderația

Am mai spus că moderația este cheia, dar este bine să repetăm! Este iarna , sunt multe sărbători și petreceri, ar fi absurd să nu fii tentat de atâtea bunătăți și să fii un martir în fața lor, să te mulțumești doar să le miroși.
Îți este poftă de o felie de tort? Mănâncă! Dar nu tăia o felie cât 3! O felie subțire este suficientă; savurează fiecare înghițitură. Nu trebuie să pierzi bucuria sărbătorilor, dar ca să rămâi în formă trebuie să mănânci inteligent, nu mult!
Nu fi ca un prizonier abia eliberat dintr-un lagăr de concentrare, mâncând orice îți pică în mână și apoi mergând la sală, ca să „îndrepți” lucrurile. Nu vei putea compensa niciodată prin antrenament o dietă dezechilibrată.

3. Fii un bucătar mai bun
Dacă îți gătești singur, încearcă să modifici retețele în așa fel încât să elimini caloriile care nu sunt necesare. Evită uleiurile rafinate! Dacă rețeta presupune ouă, pune doar albușurile, pentru a nu combina multe grăsimi cu carbohidrați. Redu cât mai mult conținutul de sare din preparate și evită mâncărurile prăjite. Când vine vorba de dulce, îţi recomandăm cu căldură să foloseşti Green Sugar

 

4. Rămai activ
În timpul sărbătorilor de iarna este ușor să uiți de antrenament până după anul nou. Dar asta nu este bine deloc! Mai ales acum, când ești predispus la a mânca mai mult, ai nevoie de sport. Planifică din timp programul antrenamentelor și respectă-l. Prin antrenamente te vei relaxa și vei arde și calorii.
Indiferent de câte am avea de făcut, mereu rămâne timp de a face câteva exerciții fizice. La sală se pot face antrenamente scurte cu greutăți, sau circuite care îți încing metabolismul dar nu durează mult. Pentru ceva intens, poți folosi tabata. În realitate nu există nici o scuză să nu te antrenezi!
De altfel, putem folosi temperatura scăzută și în folosul nostru: O simplă plimbare de 30 de minute prin zăpadă cu prietenii, o „bulgăreală”, mersul cu sania… datorită greutății adiționale din vestimentație, alături de temperatura scăzută și efortul organismului de a o păstra constantă cu arderi calorice până la rezistența zăpezii la mers, pot crește nivelul de calorii arse și rata metabolică.
Există și un număr mare de activități în aer liber pe care le poți face pentru a arde calorii și a te distra în același timp!!!

iarna

5. Consultă nutriționistul
Nu aştepta până după sărbători să vezi câte kilograme de grăsime ai pus în plus și post sărbători să mergi la un nutriționist pentru a scăpa de ele! Programează-te la o consultație specifică pentru această perioadă de iarna și află cum poți menține sub control greutatea în consultații specifice anotimpului rece. Optimizează și anticipează, fii pregătit! Nu lăsa totul după-  când efortul va fi mult amplificat…

Poți avea niște sărbători fericite și frumoase fără a face excese și poți ieși din iarnă fără kilograme de grăsime în plus, în ciuda frigului și vremii mohorâte de afară.

Nutrigo îți dorește o iarnă fără excese și surplusuri de țesut adipos!

La o rată metabolică crescută și La Mulți ANI!

www.nutrigo.ro
E-mail: nutrigo@nutrigo.ro
Nutriționistul tău on line este: Ionut Ignat
Telefon: 0040 787 801 939

Pentru servicii de consultanță și asistență în nutriție și dietetică puteți găsi detalii aici: http://www.nutrigo.ro/nutritionist-on-line

Pentru mai multe informații și articole despre nutriție echilibrată, dietetică patologică, remodelare estetică și alimentație sănătoasă vă invit să oferiți un like/îmi place/urmărește pe pagina oficială de Facebook a Cabinetului
=> Cabinet de Nutritie si Dietetica Nutrigo <=

Mai multe retete pe www.nutrigo.ro/retete
Mai multe articole de nutriție pe www.nutrigo.ro/articole

images