4 recomandări despre fructe – când și cum să le folosim în alimentația echilibrată

1. Fructele se pot manca atat disociat de mese (dar totdeauna dupa o masa principala si niciodata ca si prima masa), dar si ca desert, post masa. Dar niciodata nu este indicat pe stomacul gol – ca si masa individuala, exclusiv din fructe sau ca si gustare individuala singulara

*FRUCTELE servite dimineata pe stomacul gol, mai ales ca si fresh, duc la o senzatie de foame crescuta si la insulino-rezistenta (Absorbtia de glucoza este foarte rapida la fresh-uri prin absenta fibrelor) – iar fructoza stimuleaza grelina-hormonul foamei si inhiba hormonii de satietate.

**Totusi este bine sa fie separate de mesele hiper-proteice. (dupa).

2. Este indicat ca Fructele sa se serveasca DOAR în prima parte a zilei – (gustarea de la 10.00 pentru fixiști – tinand cont de regula 1). Ele contin fructoza, un carbohidrat care are propriul transportor celular – energetic GLUT 5 si in procesele metabolice – fructoza este metabolizata direct in trigliceride (si trimise in tesutul adipos) si nu sunt folosite ca si energie si sursa ATP. Prin urmare, consumul de fructe trebuie temperat si ghidat spre prima parte a zilei – cand procesele metabolice sunt crescute odata cu activitatea (pentru a mai arde parte din ceea ce depunem – macar ca si damage control).

3. De asemeni ne folosim de bun simț când vine vorba de fresh-uri de fructe. La un fresh de portocale se folosesc 4 portocale medii… 2 fresh-uri pe zi înseamnă 8 portocale-bunul simț ne spune că sunt prea multe portocale (adica o gramada de fructoza). Trebuie completat cu faptul că în producerea unui fresh se deterioarează toate fibrele benefice din fructe (Deci minus faptul ca pierdem beneficiile – absorbtia este ridicata si imediata – nu prelungita cum ne-am dori sa avem energia din ele – vezi fenomentul sugar crush!)

  1. Este sezonul cireșelor/strugurilor/pepenelui verde – și este o diferență foarte mare între o gustare de cireșeȘI UN LIGHEAN ÎNTREG! Cumparați cu pondere dragii mei – nu câte 5 kg „să fie!” (oricum – momentan sunt o gaură enormă în buget)… „Am mâncat niște cireșe/struguri!” pe jurnal – cuvinte care trebuie urmate de întrebarea – câte am cumparat de fapt și câte au mai rămas – DACĂ am cumpărat 5 kg și mai sunt 5 cireșe – nu ai mâncatniște cireșe” – AI MÂNCAT aproape 5 kg de cireșe!

Stay smart people! Nu uita să contribui și nu ține informația doar pentru tine (ocupă-te și de capra vecinului să fie sănătoasă!) … fii parte din rezolvarea problemei de supra-ponderalitate și a epidemiei de obezitate și distribuie mai departe pe pagina ta și la prieteni informațiile găsite!

********************************************************************************************************************

Dulcele este kriptonita ta!? Nu reușești să scapi de dorința de zahăr și îți afectează sănătatea și silueta!?
Dacă ai decis să învingi POFTA DE DULCE – DEFINITIV în 2020 – ai soluția aici – http://www.nutrigo.ro/subscriptions/

Dacă vrei să lucrezi unu la unu, direct cu Nutria Ionut Ignat, pentru rezultate ultra-rapide, eficiente și definitive – ai detaliile despre consiliere aici – http://www.nutrigo.ro/consiliere-on-line/

Sună ACUM și programează prima consultație GRATUITĂ direct pe numărul Nutriei Ionut Ignat:
0040 787 801 939

Nu uitați de abonarea la canal!
https://www.youtube.com/watch?v=QCNbfpQbWlg&t=2s

www.facebook.com/nutrigo.ro – Postările nutri-științifice ale Nutriei.
http://www.nutrigo.ro/ TOATE articolele și rețetele Nutriei.
https://www.instagram.com/nutrigo.ionut.ignat/ Poze cu Nutria.
https://www.youtube.com/c/FunandfoodRo Vlogurile Live ale Nutriei.
https://www.facebook.com/groups/FunandFood.byNutriGo/ Grupul Nutriei.
https://fixlafix.com/author/ionutignat/ Nutria Fixistă.