Despre Gutui cu o rețetă de Salată tomnatică cu somon fume, roșii cherry, nuci și gutui
(despre gutui punem și ceva informații mai jos – că doar ȘI de asta veniți la rețetele cucuiete de la Nutria Nutriționistă Ionut Ignat)

Rețeta de salată este simplă… și adițional la cele de mai sus conține și ceva salată verde și o stropeală serioasă de ulei de măsline extra-feciorelnic și ceva lime pentru savoare.

Ca asezonare, la salate nu-mi place altceva (pe lângă tradiționala sare de mare) decât ceva tocătură serioasă de oregano și poate un țâr mic de busuioc (merg și ude și uscate).

Cam asta ar fi povestea salatei tomnatice… Dacă e la ceas de seară – fiți antenă la numărul de nuci (lipida are 9kcal/g) și la uleiul extrafeciorelnic de măslină… care are aceeași poveste calorică.

Cât despre sezonul Gutuilor- să vedem oleacă ce beneficii posedă aceste magice fructe de toamnă:

1. Te ajuta sa slabesti – gutuile au un continut caloric redus, 100 de grame de gutuie cruda continand numai 57 de calorii. Mai mult decat atat, coaja de gutuie contine cantitati mari de fibre, ceea ce inseamna ca faciliteaza digestia si mentine senzatia de satietate.

2. Amelioreaza si chiar trateaza problemele gastrointestinale – catechina si epicatechina care se regasesc in fibrele din gutui curata colonul de toxine si protejeaza membrana care captuseste stomacul. Astfel, majoritatea afectiunilor gastrointestinale sunt ameliorate de consumul de gutui, preferabi gatite la cuptor.

3. Au proprietati antiinflamatoare – gutuile coapte sunt bogate in vitamina C, acoperind chiar un sfert din necesarul zilnic de vitamina C recomandat pentru un adult. Vitamina C nu numai ca intareste sistemul imunitar si are proprietati antiinflamatoare, insa are si proprietati antialergice. Dermatita atopica, dar si cistita, pot fi ameliorate prin consumul de gutui.Si in cazul reumaticilor, cura de gutui pregatite la cuptor amelioreaza durerile reumatismale sezoniere, la intrarea in sezonul rece.

4. Trateaza greata si varsaturile – gutuile fierte sau coapte au capacitatea de a ameliora greata si varsaturile.

5. Regleaza tensiunea arteriala – potasiul are un rol esential in mentinerea tesiunii arteriale in parametrii normali, iar gutuile se bucura de un continut bogat in potasiu. Consumand gutui, care regleaza tensiunea arteriala, reduci riscul de ateroscleroza, de afectiuni cardiace si de infarct.

6. Stimuleaza circulatia sanguina – intrucat au un continut bogat in fier, cupru si zinc, minerale care au un rol important in producerea celulelor rosii, gutuile stimuleaza circulatia sanguina si oxigenarea intregului organism.

NU UITA – dragă cititorul sănătofag, să distribui informația și rețeta mai departe și pe paginile tale, pentru a păstra lumea cât mai sănătoasă!!! Multe mulțumiri anticipate de la Nutrie că ești în echipa #teamotters!!!

Nutria Nutriționistă
www.facebook.com/nutrigo.ro – Postările nutri-științifice ale Nutriei.
http://www.nutrigo.ro/ TOATE articolele și rețetele Nutriei.
https://www.instagram.com/nutrigo.ionut.ignat/ Poze cu Nutria.
https://www.youtube.com/c/FunandfoodRo Vlogurile Live ale Nutriei.
https://www.facebook.com/groups/FunandFood.byNutriGo/ Grupul Nutriei.
https://fixlafix.com/author/ionutignat/ Nutria Fixistă.

http://www.nutrigo.ro/consiliere-on-line/ Angajează Nutria să te consilieze nutrițional și dietetic – personalizat pe cazul și problema ta expresă.
Ionut Ignat