Haoleooo postai zilele trecute un articol fain (zic eu) despre pâineși amu toată lumea mă întreabă de mămăligă… ca să vezi!?

Ehehe Dragii Nutriei Nutriționistevedeți voi – versus pâine, mămăliga este complet altă mâncare … cu pește.

Nici n-aș ști cu ce să încep la beneficii: aaa gata! Știu… are indicele glicemic de doar 7 per 100 de grame (din acest motiv este recomandată și diabeticilor). Mai mult, posedă doar 70 kcal per 100 de grame – deci este semnificativ mai „prietenoasă” cu rata noastră metabolică și reducerea/menținerea în standard a nivelului de țesut adipos.

Mai mult – are și un conținut decent de fibre – care – atenție! Nu balonează – balonarea fiind dată de, în genere fibrele conținute în cereale care nu sunt digerate ducând astfel la fermentarea drojdiei… Deci ne mai asistă și într-un mod elegant social, tranzitul intestinal.

Nu este prea bogată în proteine – având doar 2g la 100g – dar aminoacizii din porumb au tendința de a menține sub control glucoza din sânge. Bogată în Beta-Caroten cu multiple efecte benefice.

Poate că are putințel mai mult sodiu decât ar trebui – dar în rest e super brici. Dar amu să spargem într-un mod mai puțin elegant și câteva mituri – nu există „cură de slăbire cu mămăligă” – nu conține vitamine prea multe (doar vit A 6% DZR/100g și vit C 12%DZR/100g – și nici nu vă gânditi să completați vreo carență de aceste vitamine cu mămăligă întrucât asilimarea este redusă). Dragi mușterii de sala – mămăliga NU construiește masă musculară – având un procent redus de amino-acizi – poate ajută la nivelul energetic din antrenament stocându-se pitulându-se atent in glicogen.

Spectrul de minerale este redus și el și singurul care se detașează în procente este Na – cu 13% DZR/100g…

Draga noastră mămăligă autohtonă nu conține gluten – ceea ce o face ideală ca și carbohidrat pentru cei ce suferă de această intoleranță și/sau de boala celiacă. De altfel – mămăliga (dacă nu este preparată cu unt, lapte sau ulei) nu conține nici o formă de colesterol, ceea ce o face din nou ideală în cazul în care avem probleme cardiovasculare sau de tensiune arterială.

Cu ce merge mămăliga mâncată?

Cu sarmale – bineînțeles – grijă că avem totuși doi carbohidrați acilea – și se adună repejor ca muștele la țesutul adipos – deci consumați această combinație ideal în prima parte a zile până prin ora 17.00.

Pește peștemămăliga prăpădește – doar dacă are multe oase – altfel – este o altă combinație faină de păpat și cam cât se poate de tradițională.

Cu magiun? Hei! De ce nu – doar ca ambele se metabolizează în glucozăașa că din nou atenție la nivelul caloric zilnic.

Câtă mămăligă păpăm?

Depinde și de scopurile urmărite și parametri corporali: dar pentru o persoană normo-ponderală, adică nici prea prea nici foarte foarte… o masă pe zi cu nu mai mult de un 300 g este cam suficientă. În rest – bun simț, pondere și echilibru între ceilalți macro-nutrienți.

Cabinet de nutriție și dietetică medicală NutriGo

www.nutrigo.ro
E-mail: nutrigo@nutrigo.ro
Nutriționistul tău on line este: Ionut Ignat
Telefon: 0040 787 801 939

Pentru servicii de consultanță și asistență în nutriție și dietetică puteți găsi detalii aici:  http://www.nutrigo.ro/nutritionist-on-line

Pentru mai multe informații și articole despre nutriție echilibrată, dietetică patologică, remodelare estetică și alimentație sănătoasă vă invit să oferiți un like/îmi place/urmărește pe pagina oficială de Facebook a Cabinetului
=> www.facebook.com/nutrigo.ro <=

Mai multe retete pe www.nutrigo.ro/retete
Mai multe articole de nutriție pe www.nutrigo.ro/articole