„Vine seara bine îmi pare!

În frigider am de mâncare!”

A doua zi am să fiu și mai mare!

 

Des, foarte des, aproape dureros de des – primesc această plângere de la clientii/pacienții care-mi calcă pragul (virtual sau fizic) al cabinetului – NU POT SĂ MĂ ABȚIN SĂ NU MÂNÂNC SEARA!

Ba da! POȚI! – Dar înainte de toate, trebuie să înțelegem ce se întâmplă seara cu organismul nostru, înainte de a afla rețeta succesului!

Când se așterne seara se întâmplă 3 lucruri:

  1. Ne de-stresăm – ziua s-a încheiat, treaba e gata … și atunci putem să ne bucurăm liniștiți de o masă! Serotonina, un neuro-transmițător care oferă o stare de liniște și confort – cere parcă un prieten – dopamina (alt neurotransmițător care produce o stare de bine aproape euforică) – și ea se produce… când mâncăm – în speță dulce (dar nu este obligatoriu – depinde de obiceiul alimentar și de cât de tare ne-am activat cu zahărul rafinat, în ultimii ani, un centru adictiv din hipotalamus numit centrul metamfetamin-cocainic, după nume – ar trebui înțeles cât de adictiv este!).
  2. Ce se mai întâmplă seara? Relaxați fiind, vrem să ne rupem de lumea reală, griji, facturi și șefi imbecili care cer imposibilul – și cum mai bine, decât cu fundul în cel mai comod fotoliu, cu ochii la emisiunea preferată, serialul destresant sau echipa de fotbal favorită. Și dacă această activitate s-a asociat în ani cu ronțăiala… BUBA! Pentru că a devenit un obicei și ele sunt dificil de rupt! Nu mai controlăm cantitatea și crăpăm în noi până se termină serialul sau se golește farfuria (care de obicei, este înlocuită imediat cu alta).
  3. Tot seara, odată ce zgomotele se diminuează și la fel și nivelul de lumină naturală – mai apare una bucată hormon pe nume melatonină. Acest hormon, metabolizat destul de rapid la nivel hepatic este eliberat in principal de epifiza, o glanda endocrina care, printre altele, ne ajuta sa facem diferenta la nivel inconstient, intre zi si noapte. Inerent, corpul nostru începe să se pregătească de somnic – si tot atunci intervine IAR obiceiul.. de a adăuga o mică senzație de bine, înainte de a ne băga în patuc, sub plăpumioara caldă – încă un snack mic, asa la final de zi! Să nu ne culcăm DOAMNE FEREȘTE cu burtica goală!

TOATE CELE DE MAI SUS – SUNT ORIPILANTE – metabolic vorbind! Practic, exact când corpul nostru nu mai necesită energie – noi crăpăm în noi toate prostiile, ne-controlat – obligându-l să stocheze pe bietul corp – tot surplusul în … veșnicul pomenit și mult blamat țesut adipos.

DAR NOI NU ȘI NU! BATMAN BATMAN! NU RECUNOAȘTEM NIMIC – Ce? Am păpat doar o alună (erau 20, dar tu habar-nu-ai, pentru că erai atent la serial) Am mâncat doar o napolitană! (erau 5, dar echipa favorită a dat gol și nu te-ai mai concentrat pe număr sau l-ai confundat cu scorul), A fost doar un ecler! (dar l-ai băut cu suc plin de zahăr că nu se ducea la vale altfel).

Și uite așa, adipocită cu adipocită – se ajunge la mine în cabinet! Ceea ce recunosc, că nu mă supără financiar… dar datoria mea medicală rămâne cea de informare publică și de soluții oferite!

Ce putem face Nutrie Prea-Înțeleaptă! Vă dau 5 pași de urmat pentru a contra-ataca halitul de seară: 

  1. Controlează ce bagi în suflet! ORICE SNACK de după cină se reduce la bețișoare de morcovi sau tulpină de țelină. Ronțăie maică, ca un iepure! Asistă și digestia a doua zi cu fibre și au și un conținut caloric scăzut. N-ai văzut iepuri obezi pe câmp, nu!? 

  2. Servește cu apă maică, două bețișoare de morcov, un pahar cu apă … și tot așa… până îți bușești vreo două nopți ridicându-te din oră în oră și mergând la toaletă… și poate te potolești pe viitor!

  3. Fii alfa! Adică imită felinele ce stăpânesc jungla și tundra! Vânează prin frigider proteine: carne, pește, ciuperci, soia, chia etc… Leii, tigrii și panterele – arareori au probleme de colesterol și trigliceride mărite!
  4. Vrei un ecler? O tură sprint de cartier! – Calorii + se compenează cu calorii – = aceeași greutate! Vrei să scazi? 3 ture de cartier cu un rucsac cu un bidon de 5 litri de apă în el (ca să nu cumva să te deshidratezi în sprintul tău! de asta… nici un alt motiv!).
  5. Fii CONȘTIENT DE CE FACI! Pune un puzzle pe frigider, rezolvă-l de fiecare dată când ajungi și trebuie să deschizi frigiderul și strică-l la loc, când îl închizi! Poate în timpul proceselor cognitive cu caracter silogistic, ajungi și la concluzia CĂ NU TREBUIE SĂ-L MAI DESCHIZI DELOC! GEN EVER!!!

Dacă reușești singurel sau singurică – FELICITĂR! Ai atins nivelul doi în lupta cu adipocita… dacă nu și nu! Nu uita, eu te aștept ;) cu factura pregătită… și la fel peste câțiva ani și medicul diabetolog, endocrinolog și cardiolog (a se verifica și fluturașul de salariu – cam cât este în prezent o asigurare de sănătate obligatorie? Știi!? Dacă nu, să stai jos când în citești- pentru orice eventualitate!) – poate măcar portofelul te va convinge, dacă nu sfatul gratuit.

Spor și vă sunt alături – într-un fel sau altul! :)

********************************************************************************************************************

Dulcele este kriptonita ta!? Nu reușești să scapi de dorința de zahăr și îți afectează sănătatea și silueta!?
Dacă ai decis să învingi POFTA DE DULCE – DEFINITIV în 2020 – ai soluția aici – http://www.nutrigo.ro/subscriptions/

Dacă vrei să lucrezi unu la unu, direct cu Nutria Ionut Ignat, pentru rezultate ultra-rapide, eficiente și definitive – ai detaliile despre consiliere aici – http://www.nutrigo.ro/consiliere-on-line/

Sună ACUM și programează prima consultație GRATUITĂ direct pe numărul Nutriei Ionut Ignat:
0040 787 801 939

Nu uitați de abonarea la canal!
https://www.youtube.com/watch?v=QCNbfpQbWlg&t=2s

www.facebook.com/nutrigo.ro – Postările nutri-științifice ale Nutriei.
http://www.nutrigo.ro/ TOATE articolele și rețetele Nutriei.
https://www.instagram.com/nutrigo.ionut.ignat/ Poze cu Nutria.
https://www.youtube.com/c/FunandfoodRo Vlogurile Live ale Nutriei.
https://www.facebook.com/groups/FunandFood.byNutriGo/ Grupul Nutriei.
https://fixlafix.com/author/ionutignat/ Nutria Fixistă.