Cum să nu ne îngrășăm în timpul postului!?
Articol de Nutriționist și Dietetician 
Ionut Ignat – Cabinet de Nutritie si Dietetica Nutrigo

A început magicul post și capra e pe noi cât jalea (sau era invers…)

Ați remarcat cu siguranță că multă lume, în post… pune kile într-o veselie! Cum? De ce? Ce se întâmplă într-o așa zisă perioadă de restricție alimentară de în loc să scădem – noi punem șunci – chiar și fără să mâncăm șunci!

Hai lasă vrăjeala Nutrie și treci la muncă și sfaturi serioase!

Secretul… Carbohidrați versus proteine!

Proteinele – sunt cărămizile care ne clădesc organismul – iar sinteza proteică este un proces metabolic foarte costisitor energetic pentru adipocite în special. Ca să nu mai menționăm că proteinele și mesele hiper-proteice – aduc în organism un nivel de sațietate foarte ridicat și de durată. Ce nu mâncăm în post? Proteine… (cel puțin nu cele de origine animală cu spectrul complet de amino-acizi).

Carbohidrații sunt sursa preferențial energetică a corpului uman… și în post facem exces de ei în lipsa proteinelor… ei sunt de două categorii – cei cu eliberare rapidă (bazați pe zaharuri în exces) și cei cu eliberare treptată – (cei pe care îi găsim expres în legume și care ne oferă energie pentru o perioadă prelungită de timp).

Ce facem noi în post de ne îngrășăm ?

Abuzăm de carbii rapizi (dulciuri), cei amidonoși (fasole, mazare și cartofi) și cei procesați din care se scot fibrele – (paste si orez alb). Există o singură lege metabolică ce ne guvernează organismul când consumăm carbohidrați în exces: insulino-rezistența urmată de „cererea” organismului a și mai mulți carbi.

Ce este de făcut pentru a evita îngrășarea în post?
1. Favorizați sursele proteice vegetale – ciuperci, soia, chia, quinoa, fasole, mazare, linte și năut.
2. Reduceți consumul excesiv de dulciuri spre 0.
3. Consumați carbohidrații în prima parte a zilei și axați-vă pe fibre vegetale și proteine în timpul serii când nu mai aveți nevoie de energie excesivă.
4. Mișcare fizică cât mai multă pentru a consuma excesul energetic
5. ZERO – paste albe, cartofi, orez alb și mai ales ZAHĂR.
6. Hidratați-vă corect!
7. Folosiți surse de oleaginoase pentru a compensa lipsa energiei când reduceți carbii – caju, nuci, fistic, alune etc (și nu depășiți 20-30 g per servire mai mult de 2 ori pe zi)

Echilibru, pondere, informare, consecvență și voință!
… și sfaturi de la Nutria Nutriționistă 
Ionut Ignat

*! Dragi sănătofagi nu uitați să oferiți un like paginii de încurajare si pentru a vedea si alte articole sau vlog-uri când apar, distribuie articolul sau articolele care pot fi de interes pentru prietenii voștri și distribuie pagina Cabinet de Nutritie si Dietetica Nutrigo – pentru a ajuta la campania de informare pentru alimentație sănătoasă și echilibrată…

!!! Nu fi egoist și lasă și capra vecinului să trăiască sănătos și echilibrat metabolic !!! Ai mai multe surse de informare de la Nutrie mai jos… ia-le pe rând…

Abonează-te pe canalul de youtube al Nutriei Nutriționiste și ascultă toate vlogurile Nutriei pentru mai multe informații despre nutriție si alimentația sănătoasă – https://www.youtube.com/c/FunandfoodRo

Pentru mai multe informații și articole despre nutriție, dietetică și alimentație sănătoasă vă invit să oferiți un like/îmi place/urmărește pe pagina oficială de Facebook a Cabinetului de nutriție echilibrată, dietetică medicală și remodelare corporală
=> 
www.facebook.com/nutrigo.ro <=

Citește articolele Nutriei Nutriționiste și informează-te sau folosește căsuța de căutare a paginii – http://www.nutrigo.ro/articole/

Intră pe grupul condus de Fun&Food: Alimentație Echilibrată&Producție Locală, by Cabinet NutriGo,

Servicii de consultanta si asistenta nutritionala on-line, cu monitorizare si adaptare gasiti pe: http://www.nutrigo.ro/consiliere-on-line/

Mai multe retete pe www.nutrigo.ro/retete
Mai multe articole de nutriție pe 
www.nutrigo.ro/articole
www.nutrigo.ro
nutrigo@nutrigo.ro
Telefon informații suplimentare – 0787 801 939 
Ionut Ignat