Cum să nu ne îngrășăm în timpul postului!?
Articol de  
Ionut Ignat – Cabinet Nutrigo

A început magicul post și capra e pe noi cât jalea (sau era invers…)

Ați remarcat cu siguranță că multă lume, în post… pune kile într-o veselie! Cum? De ce? Ce se întâmplă într-o așa zisă perioadă de restricție alimentară de în loc să scădem – noi punem șunci – chiar și fără să mâncăm șunci!

Hai lasă vrăjeala Nutrie și treci la muncă și sfaturi serioase!

Secretul… Carbohidrați versus proteine!

Proteinele – sunt cărămizile care ne clădesc organismul – iar sinteza proteică este un proces metabolic foarte costisitor energetic pentru adipocite în special. Ca să nu mai menționăm că proteinele și mesele hiper-proteice – aduc în organism un nivel de sațietate foarte ridicat și de durată. Ce nu mâncăm în post? Proteine… (cel puțin nu cele de origine animală cu spectrul complet de amino-acizi).

Carbohidrații sunt sursa preferențial energetică a corpului uman… și în post facem exces de ei în lipsa proteinelor… ei sunt de două categorii – cei cu eliberare rapidă (bazați pe zaharuri în exces) și cei cu eliberare treptată – (cei pe care îi găsim expres în legume și care ne oferă energie pentru o perioadă prelungită de timp).

Ce facem noi în post de ne îngrășăm ?

Abuzăm de carbii rapizi (dulciuri), cei amidonoși (fasole, mazare și cartofi) și cei procesați din care se scot fibrele – (paste si orez alb). Există o singură lege metabolică ce ne guvernează organismul când consumăm carbohidrați în exces: insulino-rezistența urmată de „cererea” organismului a și mai mulți carbi.

Ce este de făcut pentru a evita îngrășarea în post?
1. Favorizați sursele proteice vegetale – ciuperci, soia, chia, quinoa, fasole, mazare, linte și năut.
2. Reduceți consumul excesiv de dulciuri spre 0.
3. Consumați carbohidrații în prima parte a zilei și axați-vă pe fibre vegetale și proteine în timpul serii când nu mai aveți nevoie de energie excesivă.
4. Mișcare fizică cât mai multă pentru a consuma excesul energetic
5. ZERO – paste albe, cartofi, orez alb și mai ales ZAHĂR.
6. Hidratați-vă corect!
7. Folosiți surse de oleaginoase pentru a compensa lipsa energiei când reduceți carbii – caju, nuci, fistic, alune etc (și nu depășiți 20-30 g per servire mai mult de 2 ori pe zi)

Echilibru, pondere, informare, consecvență și voință!
… și sfaturi de la Nutria
Ionut Ignat

*! Dragi sănătofagi nu uitați să oferiți un like paginii de încurajare si pentru a vedea si alte articole sau vlog-uri când apar, distribuie articolul sau articolele care pot fi de interes pentru prietenii voștri și distribuie pagina Cabinet Nutrigo – pentru a ajuta la campania de informare pentru alimentație sănătoasă și echilibrată…

!!! Nu fi egoist și lasă și capra vecinului să trăiască sănătos și echilibrat metabolic !!! Ai mai multe surse de informare de la Nutrie mai jos… ia-le pe rând…

********************************************************************************************************************

Dulcele este kriptonita ta!? Nu reușești să scapi de dorința de zahăr și îți afectează sănătatea și silueta!?
Dacă ai decis să învingi POFTA DE DULCE – DEFINITIV în 2020 – ai soluția aici – http://www.nutrigo.ro/subscriptions/

Dacă vrei să lucrezi unu la unu, direct cu Nutria Ionut Ignat, pentru rezultate ultra-rapide, eficiente și definitive – ai detaliile despre consiliere aici – http://www.nutrigo.ro/consiliere-on-line/

Sună ACUM și programează prima consultație GRATUITĂ direct pe numărul Nutriei Ionut Ignat:
0040 787 801 939

Nu uitați de abonarea la canal!
https://www.youtube.com/watch?v=QCNbfpQbWlg&t=2s

www.facebook.com/nutrigo.ro – Postările nutri-științifice ale Nutriei.
http://www.nutrigo.ro/ TOATE articolele și rețetele Nutriei.
https://www.instagram.com/nutrigo.ionut.ignat/ Poze cu Nutria.
https://www.youtube.com/c/FunandfoodRo Vlogurile Live ale Nutriei.
https://www.facebook.com/groups/FunandFood.byNutriGo/ Grupul Nutriei.
https://fixlafix.com/author/ionutignat/ Nutria Fixistă.