Și deși pare ciudat pentru mulți dintre noi, acesta este adevărul. Dacă am adoptat un stil de viață sănătos, asta nu înseamnă că elemente precum zahărul rafinat (prăjiturile sau pasca de ciocolată) precum și carbohidrații din aluatul cozonacului devin interdicții permanente. O viață sănătoasă nu trebuie să ne afecteze viața socială și tradițiile sub nici o formă și a face rabat din când în când este absolut normal.

Pericolul real vine abia după PAȘTE!

Foarte mulți clienți Nutrigo, primesc recomandarea din an în Paște, ca să fim în ton cu sărbătorile Pascale ce tocmai au trecut, să aibă câte un weekend trișat în care refulările, frustrările și dorințele alimentare sunt satisfăcute și controlate. Un astfel de weekend este și Paștele.

Pe lângă rolul la nivel psihologic ale acestei practici, există și un rol metabolic: toți începem viața sănătoasă cu anumite restricții care nu au existat într-o lungă perioadă de timp. Cu toate acestea corpul nostru este obișnuit cu alimentele sau combinațiile alimentare restricționate. Pentru a preveni plafonările, din când în când dăm drumul controlat la acest robinet de dorințe și astfel obținem un efect mai pronunțat ulterior.

Dar foarte important este, că după o astfel de perioadă să revenim la normal(viața sănătoasă). Cu siguranță toți am câștigat în greutate după sărbători… dar îngrășatul real apare doar dacă insistăm.

Cele câteva kg depuse în 2-3 zile „se curăță” relativ repede… 1-2 săptămâni. Partea nocivă cu adevărat este ceea ce se întâmplă după.

Mai jos vom enumera câteva greșeli frecvente care ne pasc cu adevărat după Paște și Nutrigo vă oferă și câteva sfaturi în ajutor:

  1. Am început să mâncăm de sâmbătă seară și am continuat duminică și luni-prima și a 2-a zi de Paști. STOP! S-au terminat sărbătorile și revenim la sistemul normal alimentar.

  2. Tot timpul ne rămân multe rămășițe după festinul pascal. Nu înseamnă că obligatoriu trebuie epuizate pentru a nu le arunca! Pot fi stocate la congelator pentru alte perioade trișate. Pentru viitor, încercați să anticipați mai eficient cantitățile utilizate cu adevărat de Paște.

  3. „Am pus deja 3-4 kg! Continui până la finalul săptămânii…. ce mai contează acum!?” Fals! Kilogramele depuse nu sunt neapărat sintetizate în țesut adipos. Marea majoritate sunt de fapt rămășițe în colon, așteptând să fie expulzate, iar surplusul poate fi eliminat în maxim o săptămână insistând puțin pe zona de cardio. Abia ceea ce se mănâncă după primele 2-3 zile trișate începe cu adevărat să se stocheze în țesut adipos!

  4. „Mă simt greu și nu am chef de exerciții fizice!” Din contra, țesutul muscular este foarte bine hrănit cu glicogen și acest fapt constituie momentul ideal pentru câteva sesiuni de fitness! Lăsați cardio spre finalul săptămânii….

  5. Perioada de somn și cea de plimbare sunt alte două elemente vitale în recuperarea organismului după un exces alimentar. Minim 8h pe noapte de somn și cel puțin 40 min de plimbare în aer liber. Căștile cu o muzică relaxantă sau un audio book captivant sunt un tovarăș de drum excelent.

  6. Reintroduceți fibrele în alimentație! Asistă tranzitul digestiv și eliminările exceselor.

  7. Beți multă apă! Zahărul și sarea din mâncărurile tradiționale au tendința să provoace retenția de apă. Aceasta se elimină numai printr-o hidratare normală.

  8. Înlocuiți zahărul din cozonaci și prăjituri, cu fructoză și vitaminele din fructe.

  9. Înlocuiți grăsimile din fripturi cu cele din oleaginoase.

  10. Reveniți la pește! Este ocolit în meniul pascal, însă ulterior conținutul de acizi grași Omega ne ajută la recâștigarea controlului asupra colesterolului și a nivelului de insulină din organism. De asemeni este și un catalizator al arderilor de adipocite.