Când este prea târziu ca bărbat să te apuci de fitness sau bodybuilding?

Păi, dacă pui întrebarea asta, deja este prea târziu…. 🙂 NEAH Glumeam! Răspunsul este Niciodata nu este prea târziu!

Însă, dacă depăşeşti vârsta de 35 de ani, trebuie să ştii câteva lucruri esenţiale şi bune şi rele:

Toată lumea vrea să audă veştile rele la început aşa că, începem cu ele:

  1. Nu prea sunt şanse să intri în nici o competiţie vreodată în tot restul vietii tale(statistic insignifiante)… Motivul este simplu: marea majoritate a concurenţilor tăi au început cel târziu la 18 ani şi prin urmare au un head start de aproximativ 17 ani. Greu de bătut, oricât de motivat vei fi!
  2. Nivelul hormonal intră încet într-o perioada de declin… şi da, mă refer la testosteron! Acesta este principalul hormon sexual responsabil cu remodelarea noastră corporală în masculul alfa (mai precis se ocupă cu creşterea ţesutului muscular prin asistarea sintezei proteice).
  3. Odihna şi asimilarea macronutrienţilor, precum şi nivelul de stres sunt crescute. Copiii, servici, nevastă, casă, chiuveta înfundată, centrala care nu mai încălzeşte, şeful de la servici cu fusta prea scurta etc… Nici unul din aceste elemente nu te ajuta în cadrul procesului de hipertrofie musculară (creştere musculară şi definiţie). Vedeţi voi dragilor, ţesutul muscular nu creşte şi se formează în ora de sala-din contra, după această ora în baza alimentaţiei şi a repaosului.
  4. Burtica şi soldurile. Depinzând de viaţa anterioară acestei decizii, ai ceva treabă de rezolvat la început-curaţarea corpului de “diversele” de pe parcursul tinereţii. Plus faptul că deja pe la vârsta asta ai ceva tabieturi anume: berea din oras cu prietenii de 2-3 ori pe saptamana- cam dispare. Meciurile de fotbal cu spart seminţe şi popcorn- se duc si alea etc. Un spectru de analize sincer şi cu 1-2 opinii medicale s-ar putea să fie de mare ajutor- de la nivelul de colesterol şi trigliceride până la eventuale răni mai vechi.

Şi GATA că vă sperii de tot! Să trecem la alea bune acum:

  1. Nutriţional eşti obligat să mănânci regulat, mâncare sănătoasă, cu un anume echilibru de macro-nutrienţi – DEEECI devii mult mai sănătos şi rezolvi încet deficienţele din spectrul de analize sus menţionat.
  2. Hormonal- ridicarea de greutăţi în mod consecvent şi alimentaţia aferentă, precum şi creşterea numărului de ore de odihnă duc la o balanţă hormonală ideală- ceea ce înseamnă că libidoul tău va creşte, la fel şi calitatea vieţii sexuale precum şi starea psihica(asociată evident şi cu schimbările în fizic).
  3. Sistemul cardio-vascular, atât intern cât şi perferic se va îmbunatăţi semnificativ. Sesiunile de cardio, dar nu neaparat ele, te ajută foarte mult să ridici standardul vieţii zilnice- mai multa energie, irigare musculară şi cerebrală mai eficientă etc.
  4. Psihic, simplul fapt că faci un sport care duce la remodelarea ta corporală şi la creşterea sănătaţii generale este magic! Fiecare kg în plus pe bară, fiecare pompare eficientă, fiecare gram de ţesut adipos pierdut sunt victorii zilnice care contribuie la stima de sine şi starea de bine zilnică(mai ales prin endorfinele asociate cu sportul).

Evident, în cele scrise mai sus, abia am zgariat suprafaţa beneficiilor! Am mentionat si negativele, sa nu vă deziluzionaţi în prima lună… dar luaţi acest articol doar ca o bază informativă de plecare!

Pentru mai multe întrebări şi detalii legate de subiect, aştept mesaje la care va raspund cu cea mai mare plăcere! 🙂

Şi evident nu uitaţi de un like/follow pe facebook.com/nutrigo.ro