Photo Credit Oana Dragulescu

De ce ne dorim toți un six pack și cum să-l obținem?Six pack-ul reprezintă deja un simbol în fitness și îngrijire personală. Este cununa de lauri pe care o pune pe capul nostru universul ca răsplată a unei vieți sănătoase, încărcată cu exerciții fizice și cu o dieta sănătoasă și un sistem de viață îngrijit. Este un tag, o carte de vizită pe care o purtăm permanent la noi și cu care ne mândrim!

A obține un six pack proeminent și bine definit nu este însă treabă ușoară… din contra… cel care este mândrul posesor, trebuie apreciat ca atare și felicitat pentru efortul făcut.

Descrierea științifică. Abdomenul este format din următoarele grupe musculare:

Drepții abdominali(Rectus Abdomenis)– funcția principală este de a face flexia trunchiului pe bazin (adică mişcarea pe care o facem atunci când ne ridicăm din pat).

Oblicii abdominali– când se contractă simultan oblicii, ei coboară coastele şi flexează toracele pe bazin; când se contractă o singură parte, el este un rotator al coloanei vertebrale, îndreptand faţa anterioară a bazinului spre muşchiul care se contractă. Aceşti muşchi au rezistenţă redusă la efort şi se recuperează destul de lent.

Dar să trecem la partea interesantă a acestui articol: CUM ÎL OBȚINEM?
Muncă și dedicație! Și surprinzător, a avea un abdomen musculos și proeminent, nu ține de exercițiul fizic cu care este asociat în folclorul de fitness(exercițiile abdominale). Adevărul este că poți face câteva sute de abdomene de toate tipurile în fiecare zi… și pătrățelele vor întârzia să apară. Secretul este complet altul: DIETA!

Mai precis, un procent de strat adipos foarte redus. Credeți sau nu… dar toți avem „pătrățele”! Singura problemă este vizibilitatea lor. Ele sunt de obicei ascunse sub un strat protector de țesut adipos de care trebuie să scăpăm pentru a reliefa victoria.

Evident, nu suntem absurzi! Nu chiar totul stă în dietă! Exercițiile fizice focusate și fitness-ul în general sunt foarte eficiente în creearea unui deficit caloric pentru a ajunge la scopul nostru final. Însă 70% din efort stă doar în mâncarea curată și sănătoasă, echilibrul de macronutrienți și odihna aferentă. Pe scurt: o viață sănătoasă!

Cum scad procentul de strat adipos de pe abdomen pentru a se vedea pătrățelele?
Din păcate, nu este chiar așa de simplu! După cum am menționat în articolele precedente, organismul uman este un mecanism complex și foarte eficient. Stratul de țesut adipos nu poate fi redus doar într-o anumită zonă a corpului pentru reliefarea musculară dorită. Prin dietă și exerciții fizice, procentul de țesut adipos scade treptat și uniform de pe întreg corpul, până când ajunge la un procent de sub 10% din total. Reliefarea devine vizibilă și se accentuează cu cât corpul scade mai mult sub 10% grăsime corporală.

Dacă vreau un six-pack, cât durează?
Depinde foarte mult de conformația și sistemul de viață de la plecarea în acest drum, ca sa nu mai menționăm și înzestrarea genetică. Nutriționistul te poate evalua și iți poate prescrie atât dieta cea mai eficientă, cât și sistemul de exerciții fizice necesare pentru a atinge scopul tău în cel mai scurt timp. Poate dura de la 2 luni și până la 1 an și poate chiar mai mult! Nutriția structurată eficient, echilibrul între macronutrienți, restricțiile calorice combinate cu exerciții fizice Tip HIIT (high intensity interval training), Exerciții fizice ce implică grupe musculare multiple, street workout, exerciții pliometrice și calistenice, precum și exercitii TABATA – sunt uneltele cele mai bune în drumul tău!
Depinde de tine, de motivația ta și de dorința ta!

Mulţumim Oana Dragulescu pentru acceptul de a folosi imaginea, dar mai ales mulţumim pentru inspiraţia şi motivaţia zilnic oferită! Eşti un exemplu pentru noi toţi… Mult succes în carieră! Nutrigo este alături de tine şi invită toţi cititorii noştri ieşeni să dea un like pe pagina oficială: Oana Dragulescu Fitness