Hai să vă spună Nutria Nutriționistă câte ceva legat de Frittata Ninja!

Reguli pentru frittata ideală:

1. TREBUIE să ai o tigaie ninja – de la teflon până la porțelan, dar cu dosul cât mai gros… așa brazilian să fie, zic eu! Vreți Ultra-Ninja – Turnătoria de fontă MAE

2. TREBUIE să aveți capac! Dacă faceți frittata ca mine din JDE ouă (gen peste 6) partea superioară nu se va coace! Dacă aveți tigaie pe care o puteți lua de pe aragaz și să o puneți în cuptor direct…. treaba-i kosher… Dacă nu, capac, cur brazilian și multă atenție. Foc mare la început câteva minute să lansați o inerție termică în treaba făcută… și dupa foc mic spre mediu până e gata. Cand e gata!? habar n-am!! inteap-o si vezi daca striga! (adica daca coca-i moale deasupra… e inca vie!) Cu întorsul la frittatele groase… e mai complicat și rupeți in paispe esteticul!

3. Dacă ai bube de colesteroale/trigliceride/tensiuni prin artere… N-AI ce căuta cu gălbenușuri… ok – doar unul max de gust! te duci mumușel pe www.albus.ro sau pe facebook-ul lor Albus O1, intri la Mădălina Bujor- IFBB Bikini Fitness Competitor pe pagină și „furi” codul MADALINA10 …să muști o reducere mișto (lași și o apreciere, nu pleci ca ghiobi) SAAAU… te apuci și spargi ca berbecul 10 ouă și arunci 10 gălbenușuri. Frittata mea zilnică constă într-o sticla de 500ml – echivalentul a 15 albușuri! Voi… treaba voastră cu necesarul proteic… dar să fie de vreun gram pe kg corp (dacă nu sunt contraindicații medicale care să zică alteceva-uri)

4. Ceapă, ardei gras călite înainte în unt sau ulei de masline extra-feciorelnic și dupa torni lichidul albușesc… poți pune și tutuloi (dar nu-l pârli de dinainte că pierzi gustul – pune-l când e aproape gata și înfinge-l cu deștu’ serios în frittata să se ducă vestea gustului în textură mișto). Și la final RUCOLA! pe deasupra… poți să razi și o telemea dacă ești mega ninja… sau niște mozzarela … să nu vă aud cu cașcaval că fac urât! Sau alte grăsimi vegetale care se dau a fi brânzeturi! Excepție fiind cei de la Branzeturi Viofanny pe care-i știu că fac treabă cumsecade!

5. Pe principiile NICIODATĂ nu este suficientă proteină (că m-am săturat să ajung la fiecare fine de zi pe minus din targetul meu proteic….) pun cu nemiluita! Acilea, I spiced up (adică am adăugat așa la misto de condimentare) și niște ton! Dacă se dă drept proaspăt (adică proaspăt decongelat și pus pe gheață la galantar) e bine… dacă nu, conservă tati…. da să fie în apă/suc propriu… dacă nu vrei să pedalezi vreun plămân afară pentru extra-caloriile din ulei! 😉 Știi tu ce zice eu… Noh!?

Nah! Baftă, poftă și digestie ușoară! Fiind proteină gârlă… bagă un ananas după (nu întreg preferabil, că nu ești insular) … pentru niscvai bromelaină (una din puținele enzime vegetale care asistă sinteza proteică!

Hai, la cazane cu noi! Și dă nițel și pe botonul așela de distribuire… să mânce tot poporul fain! Nu ține numa pentru tine rețeta să le cadă fața numa la musafirii tăi… nu fi zgârcit… să cadă fața la TOȚI MUSAFIRII!

Nutria Nutriționistă
Cabinet Ionut Ignat NutriGo – Postările nutri-științifice ale Nutriei.
http://www.nutrigo.ro/ TOATE articolele și rețetele Nutriei.
https://www.instagram.com/nutrigo.ionut.ignat/ Poze cu Nutria.
https://www.youtube.com/c/FunandfoodRo Vlogurile Live ale Nutriei.
https://www.facebook.com/groups/FunandFood.byNutriGo/ Grupul Nutriei.
https://fixlafix.com/author/ionutignat/ Nutria Fixistă.

http://www.nutrigo.ro/consiliere-on-line/ Angajează Nutria să te consilieze nutrițional și dietetic – personalizat pe cazul și problema ta expresă.

Ionut Ignat – adaugă ca prieten/dușman
Sau doar urmărește Nutria pe profilul principal Ionut Ignat (loc de prieteni nu mai avem, dar este aceeasi brânză – fără prea mult pătrunjel totuși)