Nutriţia si Exerciţiile pentru TVA si o talie cât mai mică

Un dezirat existent de când estetica este la putere în media… însă cum o obţinem pe această fată Morgana?

Înfometare? Deshidratare? Mii de abdomene? Ore de sală? Liposucţie? Vrăji?

Nope! Nici una din astea … Răspunsul este muuult mai simplu: există un muşchi, care dacă vrea – ai o talie de invidiat! Aşa vrea muşchiul meu? da!…. şi aici vorbim despre Transversus Abdomenis sau pe scurt în acest articol – TVA.

Cine este şi unde este TVA-ul?

Nu, de data asta nu este la stat în bugetul ANAF şi nu e cel care ne goleşte conturile şi le blochează dacă nu-l plătim – ci este aşezat între oblicul intern oblique şi transversalis fascia. Muşchiul transversus abdominis este un muşchi plat, cu fibre orizontale.

Şi cu ce se ocupă TVA-ul zi de zi?

TVA-ul nostru din organism este vital pentru sănătatea zonei mediane abdominale şi pentru menţinerea dreaptă a spatelui într-o posturare corectă. Această grupă musculară asistă la compresia cavităţii toracice şi a zonei viscerale, fiind direct responsabilă de stabilitatea pelviană şi toracică.

Cum hrănim TVA-ul?

Foarte important de înţeles pentru toată lumea este că talia de invidiat o avem toţi… Ce-i drept, la unii este acoperită integral de centimetri întregi de ţesut adipos – dar talia este acolo! Vă promit!

Dieta este foarte relevantă – şi anume cea hipocalorică, pentru reducerea semnificativă a ţesutului adipos asociată preferabil cu o creştere alimentară a răspunsului insulinic al organismului prin eliminare integrală din alimentaţie a făinii albe (înlocuiţi cu făina integrală, secara sau hriscă pentru un plus de fibre) şi MAI ALES a zahărului alb (a se înlocui cu Green Sugardatorită absenţei calorice si mai ales a indicelui glicemic 0, lipsită fiind şi retenţia de apă specifică altor îndulcitori de sinteză).

Cât despre TVA-ul nostru, ca orice ţesut muscular, el se hrăneşte cu aminoacizii proveniţi din proteine… ideal într-o masă hiper-proteică, la cca 1-2 ore post antrenamentul acestui muşchi, pentru refacere într-un raport de leucina/valina/isoleucina (aminoacizi cu catenă ramificată) într-o raţie de 4:1:1 (preferabilă este sursa alimentară decât sursa praf numită Suplimente BCAA).

Aşa şi că veni vorba de talie … cum îl antrenăm pe TVA?

Abdomene, antrenamente de oblici, plank-uri? Absolut nici o legătură! Răspunsul este vacuum!

Preferabil este să-l faceţi în fiecare dimineaţă, chiar înainte de a vă da jos din pat, pe stomacul gol – expres pentru a crea un obicei permanent.

Începeţi întins pe spate, cu picioarele puţin flexate. Expiraţi tot aerul din cutia toracică şi apropiaţi cât mai mult prin sucţiune abdomenul de coloana vertebrală. Menţineţi pentru 15 secunde… şi repetaţi de 3 ori.

Nu lăsaţi incapacitatea pulmonară de a vă ţine respiraţia să vă afecteze exerciţiul – luaţi guri mici de aer pe perioada menţinerii. Încercaţi să creşteţi nivelul de menţinere cu câte 5 secunde în fiecare săptămână..

*A se reţine! Ca orice exerciţiu, ca să fie cu adevărat eficient şi să contribuie la o schimbare reală: TREBUIE FĂCUT! Altfel… doar citind articolul – nu se va întâmpla mare lucru… Spor şi inspiraţie să aveţi dragilor! Stay Frosty!