De fiecare dată când mă gândesc la grelină – fac analogie fix cu creaturile alea super simpatice numite gremlini, care dacă erau udaţi cu apă, se transformau în nişte mici monstruleţi hiper-distrugători şi puşi pe rele.

Dragi cititori,  grelina– supra-numită şi hormonul foamei- nu este foarte departe. Diferenţa este că se transformă într-un mic monstru dacă NU este hrănit când trebuie…

Grelina, este la bază un hormon peptidic produs atât de stomac cât şi de nucleul ARC din hipotalamus – şi care determină senzaţia de foame -fiind un antagonist al leptinei (hormon care inhibă senzaţia de saţietate).

Concentraţia de grelină serică (în sânge) este crescută înainte de masă şi scăzută după masă.

Diametral opus faţă de grelină se află colecistokinina- un alt hormon peptidic produs în duoden de data aceasta, care determină senzaţia de saţietate. Între nivelele de grelină şi CCK (colecistokinină) ar trebui, teoretic, să se situeze ferestrele noastre alimentare: păpăm când avem grelina ridicată şi ne oprim când creşte nivelul de CCK.

Grelina din nucleul arcuit(hipotalamus) este responsabilă şi cu răspunsul dopaminergetic la mâncare transformată într-o „recompensă” hormonală asociată cu o senzaţie plăcută. Acest fenomen poate stimula alimentaţia excesivă pe fond psihologic, ca răspuns la stres – transformând astfel alimentaţia într-o „dependenţă” similară cu cea de alcool sau droguri (adicţie). În mod evident, acest fenomen duce la obezitate şi patologiile conexe.

Pentru a evita eventualele neplăceri asociate cu acest hormon, Nutria Nutriţionistă de la Nutrigo vă face câteva recomandări foarte simple şi bazice:

  1. 3 mese pe zi şi 1-2 gustări – preferabil la ore fixe pentru a menţine nivelel de grelină constante în sânge
  2. mic dejun bogat, expres la nivel proteic. Proteinele aduc o senzaţie de saţietate persistentă în timp faţă de alţi macro-nutrienţi.
  3. aport adiţional de fibre alimentare- cresc nivelul de saţietate generală şi uniformizează nivelul grelinei.
  4. NU FACEŢI FOAMEA! Gremlinul acesta mic se hrăneşte practic cu „foame” şi nivelele lui cresc până devin ne-controlabile – având un efect adictiv în timp. Alimentaţi-vă corect şi la intervale orare prestabilite.  
  5. ALTFEL… grelina

www.facebook.com/nutrigo.ro – Postările nutri-științifice ale Nutriei.
http://www.nutrigo.ro/ TOATE articolele și rețetele Nutriei.
https://www.instagram.com/nutrigo.ionut.ignat/ Poze cu Nutria.
https://www.youtube.com/c/FunandfoodRo Vlogurile Live ale Nutriei.
https://www.facebook.com/groups/FunandFood.byNutriGo/ Grupul Nutriei.
https://fixlafix.com/author/ionutignat/ Nutria Fixistă.

Dacă vrei să lucrezi unu la unu, direct cu Nutria Ionut Ignat, pentru rezultate ultra-rapide, eficiente și definitive – ai detaliile despre consiliere aici – http://www.nutrigo.ro/consiliere-on-line/

Sună ACUM și programează prima consultație GRATUITĂ direct pe numărul Nutriei Ionut Ignat:
0040 787 801 939