fbpx
Toată lumea din nutriție pare să aibă un consens despre consumul de proteină! Însă nu știm dacă suplimentăm sau halim!? Care sunt diferențele!? Hai să aflăm…
Scurte precizări pentru necunoscători: proteina este unul dintre cei 3 macro-nutrienți principali, singurul cu rol structural în organism. Proteina (animală sau vegetală) este alcătuită din aminoacizi și este spartă în aceste subunități în procesul de digestie. Aminoacizii sunt utilizați de organism pentru reclădirea țesuturilor (TOATE …nu numai mușchi! cum cred ză-gymrats, dar și hormoni, enzime, lipoproteine etc -pe scurt… alte lucruri de care are nevoie organismul uman). Apropo de… – către gymrats – doar un procent infim de proteină se duce în musculatură – gen 4-10g/pe zi MAXIM în condiții optime. nutrigo.ro/despre-proteine/ (despre cât și când și de ce…)
Deci – știm bine că în materie de suplimentare avem opțiunea de a folosi aminoacizi liberi (care de regula sunt și mai scumpi ca preț de achiziție) vs proteină integrală din alimentație/suplimentație… (asta dezbatem azi) Întrebare este care este varianta optimă!? Și pentru ce? Dacă discutăm de stimulul sintezei proteice – studiul acesta ne spune că este EXACT același lucru! PMID: 34642762 Mai exact: 30g de aminoacizi liberi nu au fost foarte diferiți de 30 de g de proteină integrală din lapte. Deci aceeași brânză, dar mai ieftină!
Către gymrats: Asta înseamnă cumva ca BCAA sunt bani aruncați pe geam!? Nu chiar, suplimentarea cu leucină în mod special – clar asistă la sinteza proteică mai eficientă prin Mtor! Studiile aici: PMID: 16424142. DAR AICI DISCUTĂM EXCLUSIV despre mușchii scheletici, adică sportivi/atleți! (nu trebuie să fie profi, pot fi și amatori).
Însă dragii Nutriei, iaște pe planetă și oameni normali… care au chiar și afecțiuni! Și studiile nu includ cazuistica, mai ales din sfera patologică… întrucât dacă în baza unei afecțiuni digestive metabolizarea nutrienților este afectată, aminoacizii liberi sunt mai indicați, fiind absorbiți mai repede în sânge, întrucât nu trebuie să se supună integral procesului de digestie.
 
Deci alege înțelept… dar direct raportat la cazul tău!

Stay smart and stay frosty people!

…și ca de obicei, nu uita să dai cu share-ul, să nu rupem frigiderul!

CONSILIERE personalizată direct cu Nutria NutriGo la un click distanță – http://www.nutrigo.ro/consiliere-on-line/


ACCES PREMIUM NutriGo – https://www.nutrigo.ro/premium/  (învață să fii propriul tău nutriționist și Nutria îți pune la dispoziție TOATE uneltele informaționale de care ai nevoie: -calcule calorice, distribuția de macro-nutrienți specifică ție pe mese și zile, rețete delicioase gata calculate, planuri alimentare și de mișcare fizică! + Acces la Grupul secret al Nutriei dedicat și exclusiv numai pentru clienții premium NutriGo.


www.facebook.com/nutrigo.ro/ – Postările nutri-științifice ale Nutriei (like și urmărește pe facebook)

http://www.nutrigo.ro/ TOATE articolele și rețetele

Nutriei https://www.instagram.com/nutrigo.ionut.ignat/ Insta-Nutria

https://www.youtube.com/c/FunandfoodRo/ Vlogurile Youtube ale Nutriei

https://www.tiktok.com/@ionut.ignat.nutrigo sau vă aștept pe TikTok unde postez zilnic clipuri informative!