Astăzi sărbătorim Ziua Sănătății Digestive și cum este mai bine să cinstim această zi decât prin … puțină educație nutrițională cu Nutria!

Sunt nutriționist și lucrez de 8 în cabinet cu clienți/pacienți unu la unu. Una dintre cele mai frecvente probleme cu care mă confrunt și trebuie să rezolv pentru cei pe care-i asist în educația lor alimentară, este necesarul de fibre. Dragii mei sănătofagi, hai să vă povestesc pe scurt despre 2 situații foarte frecvent întâlnite, printre care aproape cu siguranță vă veți regăsi și voi.

Personal, am să optez să discut puțin mai pentru cei ai căror baze nutriționale sunt deja puse și care au început sau sunt deja pe drumul remodelării corporale. Bazele nutriției și necesarului de fibre sunt acoperite de alții. Noi ne vom ocupa de „slăbaci” direct… și vom alege două puncte cheie din drumul re-educării nutriționale și vom analiza necesarul și importanța fibrelor.

Punctul cheie nr 1 din drumul remodelării corporale și rolul fibrelor în prima fază

Am început drumul reducerii de masă corporală și re-educării în ale alimentației. Câteva elemente cheie s-au trasat deja și am remarcat că în primă fază, anumite elemente din grupele alimentare sunt mai puțin tangibile în deficit caloric, iar altele ne sunt permise, dar în cantități foarte moderate. Însă poftele ne macină în prima fază! Pentru că da, ca nutriționist – o componentă ESENȚIALĂ în re-educarea alimentară eficientă și adaptarea unui nou stil de viață alimentar eficient este latura psihologică a abuzului alimentar.

Unul din elementele cheie pe care le educ în cabinet în sesiunile private este nivelul sau indexul de SAȚIETATE. Sintagma mea super uzată deja este – „dacă îți este foame, nu slăbești!. Însă un indice de sațietate ridicat se poate obține doar prin 2 metode – aport eficient de fibre și proteine.

Adevărul adevărat este că toată lumea când începe acest drum al remodelării vine de pe un fundal de exces, în special de dulce și mai ales de fast food. Practic mâncare cu densitate calorică foarte ridicată și aport de fibre foarte redus. Și tot la fel de adevărat este că nivelul de complianță cu un client/pacient se atinge treptat dpdv psihologic… așa că, schimbările majore, cum ar fi înlocuirea bruscă a carbohidraților rafinați din dulce și fast food cu cei complecși proveniți din legume, nu este indicată! Altfel intervine brusc negativismul, scade complianța și crește riscul de recidivă alimentară asociată cu abuz.

Aici intervin prietenii mei de la Optifibre Romania… O măsură sau două după caz rezolvă problema și clienții mei păstrează toate probleme de mai sus sub control: sațietate ridicată, prevenția poftelor, asigurarea tranzitului eficient, posibilitatea de introducere treptată, fără șoc metabolic/psihologic al carbohidraților buni și înlocuirea treptată a celor rafinați, complianță la planul alimentar și educația nutrițională consecventă și constantă cu prevenția recidivelor de abuz alimentar.

Punctul cheie nr 2 în drumul remodelării corporale – 6 luni mai târziu de drum.

Evident că am ales perioada complet aleatoriu, ea fiind diferită de la caz la caz. Dar dacă sunteți în acea zonă, adică trecut de jumătate din drumul vostru spre greutatea ideală… veți recunoaște simptomatica imediat.

Suntem aici și lucrăm constant și consecvent! (Nutriționistul și clientul/pacientul) Totul merge foarte fain, am pierdut un număr de kilograme foarte bun, iar nivelul nostru de educare în nutriție este avansat și personalizat pe cazul nostru. Înțelegem deja la nivel de control absolut elemente din nutriție cum ar fi aport caloric versus deficit, importanța macro-nutrienților, relevanța și diferența dintre macro-energetici (carbohidrați plus lipide) și a cărămizilor ce ne alcătuiesc organismul – dragele și scumpele noastre proteine. Eficiența metabolică este maximală deja și tocmai din acest motiv începem să ne întâlnim din ce în ce mai frecvent cu nefericita constipație. Acum despre acestă problemă și caracteristicile ei patologice cu tipologii și simptomatică am mai vorbit, așa că aleg să nu reiau acum informațiile, dar vă las un link pentru re-amintire – https://www.nutrigo.ro/constipatia/

Dar am să dezbat subiectul acestui tip special de constipație ce caracterizează exclusiv pe cei care sunt la jumătatea drumului și încep să se confrute cu ea. Cei care lucrează cu mine sunt avertizați și educați din start și orice simptomatică este discutată la consultațiile săptămânale… iar pentru ceilalți care sunt pe drumul lor singuri, fără nutriționist, poate fi o perioadă de îngrijorare. Trebuie să vă anunți dragii mei sănătofagi slăbaci, că nu aveți de ce să vă faceți griji prea mari. Dacă sunteți deja pe drumul acesta de ceva timp ați devenit foarte eficienți în aportul alimentar, nu uitați că sunteți deja în deficit … și prin urmare, nu se produce atât de multă materie de metaboliți de deversat. Da da! Este atât de simplu – aport versus… export! Aport redus = export redus! :)

Dar chiar și în această fază, sănătatea digestivă este foarte relevantă… cum deja nivelul de sațietate în această fază este maximal în fiecare zi și a adăuga mai multe legume fibroase peste cele deja prezente poate deveni provocare reală. Aparte de acest fapt, aportul proteic se știe bine că nu ajută prea mult în această fază… așa că din nou apelez la prietenul meu Optifibre Romania. O măsură sau două luate cu un pahar de apă zilnic rezolvă problema, păstrează constant fluxul digestiv și sănătatea colonului, iar clientul/pacientul meu rămâne pe drumul lui stabil spre greutatea ideală, fără un disconfort prea mare sau efecte secundare.

Pe scurt – v-am prezentat din cazuistica de cabinet a unui nutriționist cât de important și eficient este Optifibre. Pentru persoanele care sunt normo-ponderale sau care nu se luptă cu greutatea – aportul de fibre este tot timpul o lacună. Dupa 8 ani de cabinet și probabil de acum sute de anamneze, nu am descoperit încă pe nimeni care să aibă PREA MULTE fibre în alimentație. Carența de fibre este cvasi-permanentă la majoritatea persoanelor pe care le întâlnesc. Așa că – apelați cu încredere – pentru că Optifibre este și va fi totdeauna certificat și recomandat de cabinetul meu NutriGo.

Mai multe detalii legate de Optifibre Romania găsiti aici – https://www.nestlehealthscience.ro/optifibre/ce-este-optifibre

Nu uitați rogu-vă, dacă vă place articolul de mai sus să folosiți și butoanele de distribuție în media, poate ajută mai multă lume…

CONSILIERE personalizată direct cu Nutria NutriGo la un click distanță – http://www.nutrigo.ro/consiliere-on-line/


ACCES PREMIUM NutriGo – https://www.nutrigo.ro/premium/  (învață să fii propriul tău nutriționist și Nutria îți pune la dispoziție TOATE uneltele informaționale de care ai nevoie: -calcule calorice, distribuția de macro-nutrienți specifică ție pe mese și zile, rețete delicioase gata calculate, planuri alimentare și de mișcare fizică! + Acces la Grupul secret al Nutriei dedicat și exclusiv numai pentru clienții premium NutriGo.


www.facebook.com/nutrigo.ro/ – Postările nutri-științifice ale Nutriei (like și urmărește pe facebook)

http://www.nutrigo.ro/ TOATE articolele și rețetele

Nutriei https://www.instagram.com/nutrigo.ionut.ignat/ Insta-Nutria

https://www.youtube.com/c/FunandfoodRo/ Vlogurile Youtube ale Nutriei.