Nu odată am primit în cabinet persoane care se zbat între această dilemă de ani și ani de zile. O
perioadă păpăm sănătos și frumos, iară după, când ne apropiem de reflecția din oglindă pe care ne-o
dorim – FLEOȘC cu bâta în baltă (sau stricăm bunătate de mâncărică de fasole). Revenim la
obiceiurile vechi… și reflecția noastră muncită în bucătărie și la sală redevine acea fata morgana,
pierdută în ceața deșertului.

Răspunsul? Stă în aceeași sintagma plictisitor de enervantă pe care o folosește în mod obsesiv
breasla mea nutriționistă: stil de viață! Da da, aceeași poveste obositoare: dacă vrei să arăți și să te
simți bine nu mai poți mânca cum făceai odată! Și ăsta este purul adevăr… DOAR CĂ, nu este chiar
gol goluț și putem negocia în jurul lui.

În nutriție există niște reguli metabolice foarte stricte de ordin matematic chiar… se numesc ecuații
calorice. Mai precis, dacă vrei să reduci din greutate sau doar să-ți menții tonusul, trebuie să
respecți un anumit număr de calorii și un anumit raport de macro-nutrienți. Și atât timp cât faci
asta … poți LINIȘTIT (Ă) să-ți satisfaci orice poftă alimentară.

Nutrie nebună? ORICE POFTĂ? Ești convins? O DAAA! Atât timp cât respecți ecuația calorică
poți să papi și fast food și dulciuri… doar că, nu chiar câte vrei! Cantitatea este cea mai relevantă…
Evident că a mânca din surse faine alimentare (ouă, pește, carne, legume și fructe) preferabil gătite
acasă, face treaba ta de a respecta ecuația calorică mult mai simplă. Și inerent, a te duce pe drumul
celor „rele” (fast food și dulciuri) nu te ajută deloc! Dar încet și în timp, poți cu siguranță găsi un
echilibru între ele.

Mai ales că, după peste 7 ani de cabinet… tare îmi este greu să nu le bag în seamă pe doamnele
poftele. Dorințele asta, ne-adresate zi de zi, devin frustrări și tot timpul îmi pun clientele să-și
imagineze un balon mareeee în care se adună aceste frustrări. Dacă tot pompăm balonul acesta cu
pofte ne-satisfăcute – CU SIGURANȚĂ va pocni la un moment dat, în cel mai ne-plăcut mod
posibil. Așa că, în exercițiul nostru de imaginație – le recomand persoanelor cu care lucrez unu la
unu să-și imagineze un robinet înfipt în balonul respectiv, la care îi dau drumul din când în când ca
să nu-i permită să ajungă la apogeu.

Pentru că realitatea metabolică este că ne putem remodela corporal cu doar 80% efort cvasi-constant
și un pic de bun simț în celălalt 20%.

Iată câteva dintre metodele pe care le recomand clientelor/pacientelor mele, după ce lucrăm câteva
luni împreună și ne „cunoaștem” obiceiurile și mă conving că metabolismul lor poate duce
variantele propuse:
-Un mini desert după fiecare masă. Se aplică excelent celor care suferă de „pofta de dulce”.
Funcționează doar integrat în regimul de carbi și grăsimi prescris!
-1 zi triȘată pe săptămână (o zi în care păpăm din sfera fastfood și dulciuri). Ziua trișată, deși mai
bogată caloric nu trebuie totuși hiperbolizată! Consecințele „se vindecă” mai greu pe cântar.
-Weekend-ul magic! O dată pe lună, într-un weekend magic ne desfătăm cu de toate. Funcționează
excepțional, mai ales că „resetează” și rata metabolică ușor obosită de regimul hipocaloric.
-Vacanțele legale – tot anul stăm mai potoliți când vine vorba de exces caloric – DAR – în vacanțele
clasice începe distrăbălarea, de la Crăciun și Paște, până la all inclusive-ul în Grecia – ne distrăm.

Sigur, un pic de pre-pregătire de vacanță dpdv caloric și un pic de muncă după pentru revenire, dar
multe persoane adoră această variantă.

Realitatea este, stimabile cititoare și cititori, că după ce treci prin toate cele 5 stadii ale acceptării
(de la furie și negare, până la negociere, depresie și la final acceptare) – fiecare dintre respectabilele
dumneavoastră domnii pot găsi o soluție de mijloc ideală să împăcăm și cornutele psihicului nostru
(aka capra), dar și leguma cruciferă oleracee (aka varza). Cu răbdare și cu o abordare informată!

Nu uitați să distribuiți informația faină mai departe pentru tot poporul!