fbpx
Cum să nu ne îngrășăm în timpul postului!? A început magicul post și capra e pe noi cât jalea (sau era invers…)
 
Ați remarcat cu siguranță că multă lume, în post… pune kile într-o veselie! Cum? De ce? Ce se întâmplă într-o așa zisă perioadă de restricție alimentară de în loc să scădem – noi punem șunci – chiar și fără să mâncăm șunci!
 
Hai lasă vrăjeala Nutrie și treci la muncă și sfaturi serioase!
 
Secretul… Carbohidrați versus proteine!
 
Proteinele – sunt cărămizile care ne clădesc organismul – iar sinteza proteică este un proces metabolic foarte costisitor energetic pentru adipocite în special. Ca să nu mai menționăm că proteinele și mesele hiper-proteice – aduc în organism un nivel de sațietate foarte ridicat și de durată. Ce nu mâncăm în post? Proteine… (cel puțin nu cele de origine animală cu spectrul complet de amino-acizi).
Treci prin articolul acesta pentru mai multe informații despre câte proteine ne trebuie și din ce surse: nutrigo.ro/despre-proteine/
 
Carbohidrații sunt sursa preferențial energetică a corpului uman… și în post facem exces de ei în lipsa proteinelor… ei sunt de două categorii – cei cu eliberare rapidă (bazați pe zaharuri în exces) și cei cu eliberare treptată – (cei pe care îi găsim expres în legume și care ne oferă energie pentru o perioadă prelungită de timp). Aici ai un articol pe subiect – nutrigo.ro/glicogen/
 
Ce facem noi în post de ne îngrășăm ? Abuzăm de carbii rapizi (dulciuri), cei amidonoși și cei procesați din care se scot fibrele – (paste si orez alb). Există o singură lege metabolică ce ne guvernează organismul când consumăm carbohidrați (mai ales rafinați) în exces: insulino-rezistența urmată de „cererea” organismului a și mai mulți carbi. Despre rezistența la insulină găsești mai multe în articolul meu de aici: nutrigo.ro/rezistenta-la-insulina/
 
Ce este de făcut pentru a evita îngrășarea în post?
1. Favorizați sursele proteice vegetale – ciuperci, soia, chia, quinoa, fasole, mazare, linte și năut (grijă la ultimii că au un conținut ridicat și de carbi). Să nu vă fie frică, mai ales în timpul postului, să suplimentați cu proteină vegetală de sinteză (cum ar fi cea din cânepă sau mazăre fermentată, lowfat și lowcarb).
2. Reduceți consumul excesiv de dulciuri.
3. Consumați carbohidrații în prima parte a zilei și axați-vă pe fibre vegetale și proteine în timpul serii când nu mai aveți nevoie de energie excesivă. Legumele au o densitate calorică foarte scăzută, dar cu o volumetrică mare și cu micro-nutrienți esențiali (vitamine si minerale) plus o gașcă de fibre. Gen 3 kg de legume congelate au doar un pic peste 100 de carbi…
4. Mișcare fizică cât mai multă pentru a consuma excesul energetic
5. ZERO – paste albe, cartofi, orez alb și mai ales ZAHĂR.
6. Hidratați-vă corect! link despre cum să-ți calculezi apa în fiecare zi aici – nutrigo.ro/despre-apa/
7. Folosiți surse de oleaginoase pentru a compensa lipsa energiei când și doar dacă reduceți carbii – caju, nuci, fistic, alune etc (și nu depășiți 20-30 g per servire mai mult de 2 ori pe zi). Nu dublați macro-energeticii (lipide + carbi)!
8. NUMĂRĂ ȘI CÂNTĂREȘTE TOT CEEA CE FACI! Dacă ai probleme de greutate deja, lipsa cuantificării corecte este PRINCIPALA PROBLEMĂ! Habar nu ai cât mănânci de fapt și cât ți-ar trebui… dacă vrei, ai de la mine programul automat „Învață să fii propriul tău nutriționist!” nutrigo.ro/premium
 
Echilibru, pondere, informare, consecvență și voință!
 
Nu uita să dai cu share-ul să nu rupem frigiderul!
 
!!! Nu fi egoist și lasă și capra vecinului să trăiască sănătos și echilibrat metabolic !!! Ai mai multe surse de informare de la Nutrie mai jos… ia-le pe rând…
 
Dacă mai vrei informații despre nutriție echilibrată și ponderată trebuie să apeși pe butonul de urmărește pe ambele profile ale mele:
***************************************************************
CONSILIERE personalizată direct cu Nutria la un click distanță – http://www.nutrigo.ro/consiliere-on-line/
 
#nutrigo #nutritionist #ionutignat

CONSILIERE personalizată direct cu Nutria NutriGo la un click distanță – http://www.nutrigo.ro/consiliere-on-line/


ACCES PREMIUM NutriGo – https://www.nutrigo.ro/premium/  (învață să fii propriul tău nutriționist și Nutria îți pune la dispoziție TOATE uneltele informaționale de care ai nevoie:

  -calcule calorice, distribuția de macro-nutrienți specifică ție pe mese și zile, rețete delicioase gata calculate, planuri alimentare și de mișcare fizică! + Acces la Grupul secret al Nutriei dedicat și exclusiv numai pentru clienții premium NutriGo.


www.facebook.com/nutrigo.ro/ – Postările nutri-științifice ale Nutriei (like și urmărește pe facebook)

http://www.nutrigo.ro/ TOATE articolele și rețetele

Nutriei https://www.instagram.com/nutrigo.ionut.ignat/ Insta-Nutria

https://www.youtube.com/c/FunandfoodRo/ Vlogurile Youtube ale Nutriei.