„Ce-ai făcut de Paștele Covidian oștene? – Adipocite Măria ta!!!”

De Paște ne paște îngrășatul!

… așa că Nutria vine repejor cu 10 Sfaturi de temperare a adipocitei pascale turbate

Ediția Covidiana

Dragi sănătofagi, Sărbătorile Pascale au venit și este timpul ca Nutria să scoată mustățile nutriționești din bărlogul auto-izolat pentru a vă da căteva sfaturi pertinente. Hai să trecem toți cu bine de sărbători și să ne luminăm doar sufletul fără probleme digestive sau metabolice!

Sfatul Nr 1  Dacă știți că urmează exces caloric de Paște, atunci compensați și ante-compensați. După cum știți bine (sper) TOTUL în știința asta numită nutriție TOTUL stă în matematică (slăbitul, îngrășatul sau menținerea). Prin urmare, aveți grijă să scădeți câteva calorii (maxim 500) din nivelul de mentenanță cu ceva zile înainte de sărbătorile pascale și câteva calorii după încheierea excesului alimentar. Ponderea de compensare sugerată de Nutrie ar fi cam de 30% înainte și 70% după Paște. (păstrați regulile BMR pentru a NU vă plafona metabolic).

*Nu știi despre ce vorbesc!? Atunci învață dragule sănătofag să fii propriul tău nutriționist cu accesul premium – https://www.nutrigo.ro/premium/

Sfatul nr 2 NU ȘOCAȚI METABOLISMUL! Una este să faceți o compensare calorică matematică și complet altceva este să faceți o hiper-compensare psihică cu perioade de înfometare! Coborâți și ridicați caloriile treptat, în fiecare zi, cu diferențe de maxim 100kcal pe zi (plus-minus). Dacă nu, vă paște Monstru YOYO sau efectul de recidivă! Ce-i aia Nutrie dragă, că mă pierzi – citește aici dragă sănătofagule – https://www.nutrigo.ro/yo-yo/

Sfatul nr 3 Hidratarea este esențială pentru a păstra organismul activ metabolic! Nu știi câtă apă să consumi? Ai citit peste tot că ai nevoie de 35-40ml pe kilogram corp și nu-ți place ideea!? No problemo, marinero! Treci prin articolul următor și află calculele metabolice necesare pentru a determina aportul tău HIDRIC REAL! (direct dependent de alimentație). https://www.nutrigo.ro/despre-apa/

Sfatul nr 4 Faceți tot posibilul să vă păpați carbohidrații uleioși, zaharăși și făinoși, cât mai mult în prima parte a zilei! Astfel, veți avea posibilitatea să folosiți mai mult timp din zi pentru consumarea acestora. Cine-s carbii ăștia Nutrie dragă!? Că vorbești limbi străine… Neah! Uite acilea un articol informativ – https://www.nutrigo.ro/carbohidratii/

*Pentru Premium aveți acest articol cu toate detaliile despre macro-nutrienți, cantități și combinații – https://www.nutrigo.ro/caloriile-si-macro-nutrientii-esentiali-premium/

Sfatul nr 5 Mișcare!!! Musai – scurtă și la obiect, dar este imperativă! Nutria vă recomandă exercițiile metabolice pe nume TABATA – https://www.nutrigo.ro/tabata/

*La varianta Premium ai la dispoziție BONUS un program full de o săptămână de Tabata pe grupe musculare, super eficient în slăbire și menținerea greutății cu doar 4 minute pe zi!

**De asemeni, la varianta Premium, ai la dispoziție BONUS și un program de mișcare fizică făcut acasă sau la sală, realizat de Antrenorul Personal – Kinoterapeut și Campion național la Bodybuilding/Powerlifting – Alin Mihai – IronBeat (citește mai multe despre Alin cu un click aici).

Sfatul nr 6 Arsuri gastrice” datorate hiper-acidității din excesul alimentar? Dacă s-a ajuns acolo, aveți grijă în avans să aveți câteva antacide în casă de la farmacie (întreabă farmacistul) sau tratează variantele mai ușoare cu o linguriță de bicarbonat de sodiu cu un pahar de apă. Reacția chimică duce la neutralizarea parțială a HCL în exces… printre producție temporară de CO2.

*Notă – CO2IUL ăsta trebuie să iasă pe undeva, deci adnotare la reacțiile sociale inter-umane. ÎNCĂ un motiv să țineți regula distanței sociale” ;)

(vă prindeți voi când/dacă ajungeți acolo).

Sfatul nr 7 Niște asistenți digestivi ajută FOARTE mult în vremuri de exces! Mai ales enzimele din ananas și papaya (bromelaina și papaina) care asistă foarte mult sinteza proteică! Dacă vă știți tigri carnivori, n-ar strica și un digenzym de pe la Tanti Doamna Farmacistă sau alte complexe de enzime pancreatice. (CUMPĂRAȚI ÎN AVANS! Mai bine să fie, decăt să… citește ultimul mesaj de la Nutrie!)

Sfatul nr 8 Vă știți cu probleme gen „bilă leneșă”, dischinezie biliară sau ați scăpat de colecist de tot!? Grijă la regimul prescris și să aveți la îndemână ceva Colebil… Pentru Premium – aveți aici și recomandările nutriționale de regim – https://www.nutrigo.ro/bila/

Sfatul nr 9 De regulă, de Paște – avem o mare problemă de Constipație (click aici să citești despre constipație) mai ales! Folosiți cu încredere produsul Nestle – Recomandat de Nutrie! OPTIFIBRE, o măsură dimineața și o măsură seara asigură tot ce ai nevoie pentru un tranzit digestiv ușor și asistă probiotic toată flora intestinală!

https://www.nestlehealthscience.ro/optifibre/ citește mai mult despre Optifibre cu un click aici

Sfatul nr 10 Folosește pe cât posibil îndulcitorul SweeteriaDulcișor pentru a diminua impactul caloric al meselor de Paște! Râdem, glumim cu neieșitul din casă – dar la un moment dat se va întâmpla – și atunci… nu vrem să fim chiar balonașe pe stradă cu toții! „Ce-ai făcut de Paștele Covidian oștene? – Adipocite Măria ta!!!”

ULTIMUL PUNCT – Știți expresia nu lăsa treaba de azi pe mâine, las-o pe poimâine că se uită!? Ei, s-ar putea să nu mai fie nici un poimâine… așa că:

EVITAȚI PE CÂT POSIBIL mersul urgențe pentru probleme de digestie datorate excesului alimentar! Prevenția cu medicația achiziționată în avans și câteva măsuri de bun simț evită o posibilă expunere la infecția COVID19 și o suprasolicitare a sistemului sanitar deja afectat!

Sărbători Pascale binecuvântate și luminate de la Nutrie!